skogstanten.blogg.se

Vad spelar det för roll?

Publicerad 2017-10-30 22:18:00 i Allmänt,

Ja vad spelar det för roll att kärleken känns så mäktig och äkta när praktiken faller totalt?
Vad är kärlek?
Jag har aldrig känt denna känsla innan men jag vet ändå nånstans att vi snart kommer bryta upp och gå skilda vägar. Men samtidigt vill jag bara gifta mej med honom, leva mitt liv tillsammans med honom tills döden skiljer oss åt.
Men den känslan finns inte när vi är osams och när vi är osams så inser jag mer och mer att jag faller i samma självförakt som i tidigare förhållanden...
Jag ser mej i spegeln, rödsprängd i ansiktet men tårar rinnande jämns mina kinder, "usch vilken gamnacke du har", "du är så jävla fet och ful, vet du det?", och vet du vad "ingen vill ha någon som dej"... Ja det är mina egna tankar om mej själv...
"Jag är dallrig, har hängpattar och mustasch, vem fan tänder på nån så ful som mej...."
Jag avskyr dom hemska tankarna, men dom är ju sanna också, det är väl det som är det värsta... Det kanske inte är så extremt som mina tankar tycks vilja få mej att tro, men allt stämmer ju delvis och det är väl det värsta, att jag faktiskt tycker så om mej själv...
 
Jag behöver den här bloggen, för att få skriva vad jag vill anonymt, naket och mörkt. Här kan ingen döma mej personligen, för jag är bara en blogg här. Jag har heller inga läsare och den enda som vet om denna blogg är min sambo, han som det oftast handlar om. Det kanske är så att alla har det här mörka med sina sambos. Jag skriver ju aldrig nåt lyckligt här och uppdaterar inte ofta och det är väl ett bra tecken eftersom vi sällan är osams då. Men det hjälper inte, för när vi är det så orkar jag bara inte mer....
 
Känns som jag går rakt in i väggen, känner mej totalt utmattad och tom. Humöret är katastrof och jag tappar mej mer och mer.
Vad vill jag? Vad drömmer jag om? Ja alla dessa tankar ändras från dag till dag, ibland från timme till timme. Jag kanske är schizofren... tänk om jag är det på riktigt? Eller är jag bara en velig och osäker jänta som tror sej stå stadigt i det hon tror och vill? Jag kanske inte alls vet nåt om mej själv.
 
Som sagt, jag har tappat mej totalt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela